donderdag 25 maart 2010

"Een jongen, die altijd zijn best doet...."

Gevleugelde uitspraken gaan soms heel lang mee. Eén van die uitspraken stamt van een jaar of 18 geleden. Siebe zat in groep 3 en Ada was naar een ouderavond geweest. De volgende ochtend zei ze: "De juf was heel tevreden over je."
"Natuurlijk was ze tevreden", zei zoonlief: "Een jongen, die altijd zijn best doet..."
Deze gevleugelde uitspraak kwam weer naar boven, toen ik op de weblog van Paul Kneppers las, hoe hij met zijn ploeg Reyno de Navarra - Telco in de 3e etappe de gele trui verdedigd had in de Grand Prix de la Ville d'Alger.

Ik citeer: "Fantastisch!!! Het is ons gelukt om vandaag de leiderstrui binnen de ploeg te houden!! Vandaag was het een lastige etappe, lang en op het eind 2 klimmetjes. Maar we hebben heel tactisch gereden, goed gecontroleerd en op de klimmen was ik sterk genoeg om alle aanvallen van de concurrenten te parreren. In de sprint van het uitgedunde peleton werd ik nog 7e. Ik behoud de gele trui! En nu is de kans zeer groot dat ik deze ronde op mijn naam ga schrijven. Morgen alleen nog een vlakke criterium in het centrum van de grote stad Algiers.

Mijn ploeg is echt fantastisch. Het werkt! De eerste wedstrijden wilde onze nieuwe tactiek met de nieuwe ploegleider nog niet echt lukken, maar we zijn nu helemaal op elkaar in gespeeld. De nieuwe ploegleider: Hector (zelf jaren lang op het hoogste niveau gefietst) is super. Onze nieuwe Nederlandse renner Siebe Breed is een ENORME meer-waarde in de ploeg. Vandaag nam hij de organisatie in de wedstrijd op zich en wat een werk heeft hij verzet... enorm. De ploeg mag van geluk spreken om Breed in de ploeg te hebben opgenomen. En de rest van de ploeg ook erg goed."

Als trotse vader heb ik hier niets meer aan toe te voegen. De gevleugelde uitspraak spreekt voor zich.

Geen opmerkingen: